آمریکا: تلاش چین برای هک کردن مراکز تحقیق واکسن کرونا


سازمان اف.بی.آی به‌تازگی اعلام کرد که برخی از هکرهای پشتیبانی شده توسط دولت چین سعی داشتند تا داده‌های این کشور در رابطه با واکسن و درمان ویروس کرونا را بدزدند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  cnet، دولت ترامپ دولت چین را به دلیل تلاش‌های ادعاشده برای هک و دزدی اطلاعات مرتبط با ساخت واکسن ویروس کرونا بازخواست کرد.
 
اف.بی.آی و آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت روز چهارشنبه اعلام کردند که هکرهای چینی که از سوی دولت این کشور تأمین مالی می‌شوند با حمله‌های سایبری به محققان آمریکایی در تلاش هستند تا اطلاعات مرتبط با واکسن کووید-19 را بدزدند. به گفته این دو آژانس، این هکرها به دنبال آن هستند که داده‌های مرتبط با آزمایش‌های ویروس کرونا و درمان‌های احتمالی آن را نیز به دست بیاورند.
 
 
 
این دو سازمان هشدار داده‌اند که:« مشاهده شده است که این عاملان تلاش کردند که حقوق معنوی و داده‌های سلامت جمعی مرتبط با واکسن‌ها، درمان‌ها و آزمایش‌های شبکه‌ها و پرسنل مرتبط با تحقیقات ویروس کرونا را شناسایی کرده و به‌صورت غیرقانونی به دست بیاورند.»
 
این دو آژانس همچنین گفته‌اند که طی روزهای آتی احتمالاً جزئیات فنی بیشتری را در رابطه با تلاش‌های این دسته از هکرها عرضه می‌کنند. آن‌ها در هشدار خود توصیه کردند که محققان تمامی سیستم‌های خود را برای از بین بردن آسیب‌پذیری‌های بحرانی با وصله‌های امنیتی به‌روزرسانی کنند و از تشخیص هویت چندعاملی برای حساب‌های کاربری استفاده کنند.
 
همچنین کمپانی‌هایی که درخطر این دسته از حملات سایبری قرار دارند باید بدانند که جلب‌توجه رسانه‌ای بیشتر احتمال هک شدن آن‌ها را افزایش خواهد داد. البته سفارت چین هنوز به سؤالات مطرح‌شده در رابطه با این ادعاها پاسخ نداده است.
 

لینک منبع

درباره نویسنده

newadminnews

پاسخ دهید