رتبه بندی شرکت ها از نظر ثبت اختراع در سال 2016

همیشه در همه بخش های مختلف علمی صنعتی و فرهنگی … رسم بر آن است ، پس از پایان سال ؛ رتبه بندی از برترین های آن عرصه در سال گذشته منتشر شود .مجموعه IFI CLAIMS در کشور آمریکا هر سال رده بندی برترین شرکت ها از نظر تعداد ثبت اختراع را معرفی میکند ، که ما در این پست قصد داریم به صورت اجمالی ضمن ارائه لیست 50 شرکت برتر در این ضمینه به بحث درمورد جدیدترین رتبه بندی شرکت ها از نظر ثبت اختراع در سال 2016 از نظر IFI CLAIMS بپردازیم . در ادامه با ما باشید .

IBM، Samsung، Canon، Qualcomm و Google :  که در سال گذشته بسیاری از اختراعات در ایالات متحده به نام آنها ثبت شده است همان پنج شرکتی هستند که در رتبه بندی 2015 جزبالاترین ثبت کنندگان اختراع بودند.
IBM با ثبت 8088 در سال گذشته میلادی برای بیست و چهارمین سال متوالی رتبه اول این رده بندی را در اختیار دارد و شرکت Samsung با ثبت 5518 اختراع توانسته برای دومین بار طی سالهای گذشته این رتبه  را از آن خود کند همچنین شرکت Canon با ثبت 3665 اختراع رتبه سورم را کسب کرده است . نکته جالب توجه این است از لیست برترین های سال گذشته  شرکت های google و Qualcomm توانستند خود را در جمع پنچ شرکت اول این رده بندی در سال 2016 معرفی کنند.


در این لیست شرکت اینتل با ثبت رکورد 2784 اختراع ثبت به سال گذتشه ، رشد قابل توجه 36 درصدی داشته و در رتبه ششم این جدول قرار گرفته است و همچنین شرکت مایرکوسافت با ثبت 2398 اختراع و رشد خوب 22 درصدی نسبت به سال گذشته توانست رتبه هشتم را در این جدول از آن خود کند .
نکته قابل توجه در این رده بندی نبودن نام شرکت بزرگ Apple در بین 10 شرکت اول است . این در حالی است که این شرکت با ثبت 2102 اختراع رشد کم 8 درصدی را نسبت به سال گذشته داشته و باعث شده است پایینتر از رقبای دیرین خود همچون مایکروسافت و سامسونگ در رده یازدهم این جدول قرارگیرد.

از دیگر شرکتهای نام آشنا در عرصه IT میتوان از شرکت Cisco نام برد که با تغییر نرخی بسیار ناچیز تواسته با ثبت 987 اختراع در سال گذشته رتبه سیو چهارم این جدول را گسب کندو این در حالی است که این شرکت سال گذشته (2015) تعداد 960 اختراع جدید ثبت کرده بود و نشان از رشد کند فناآوری های جدید در این شرکت با سابقه در صنعت IT دارد.
بجز این لیست هر ساله برترین شرکت ها از نظر رشد ثبت اختراع نیز رتبه بندی میشوند که وجود نام هایی همچون Nokia با ثبت 695 اختراع و رشد چشمگیر 74 % نسبت به سال گذشته ، Huawei Technologies با ثبت 1202 اختراع جدید و رشد 50% و همچنین Amazon با ثبت 1662 و رشد 46 درصدی نسبت به سال پیش ، در صدر این لیست به نوبه خود قابل توجه است .
درصدر جدول بیشترین رشد ثبت اختراع نام شرکتی به چشم میخورد که شاید کمتر کسی از ما حتی اسم آن را شنیده باشم که این نشان از مدیریت فوق العاده و عزم جدی این مجموع برای تساحب سهم بیشتر از بازار جهانی IT دارد . شرکت GLOBALFOUNDRIES که در سال 2009 شروع به کار کرده است با ثبت 1407 اختراع و رشد فوق العاده 131 درصدی ضمن کسب مقام اول رشد ثبت اختراع نام خود را در جهان به عنوان یک مدعی نو ظهرو در صنعت Hi-Tech معرفی میکند.
طبق گزارش IFI CLAIMS Patent Services در سال گذشته میلادی تعداد 304129 اختراع جدید ثبت شده است که ما در این پست گزارشی از 50 شرکت برتر در این رتبه بندی را تقدیم میکنیم .

 

منبع :www.ificlaims.com

درباره نویسنده

newadminnews

پاسخ دهید