افزایش حجم و میزان حملات DDOS

طبق گزارشات Arbor networks در نیمه اول سال 2016 تعداد و حجم حملات (Distributed Denial of Service (DDoS افزایش یافته است.

در 18 ماه اخیر Arbor networks به صورت میانگین 124000 حمله را در هر هفته رصد کرده است. در درجه اول این به دلیل در دسترس بودن ابزارهای اجرای حملات DDOS برخط (online) با مبالغ ناچیز و یا حتی رایگان می باشد این یعنی اینکه هر کسی با در اختیار داشتن یک کامپیوتر، ارتباط اینترنتی و نارضایتی می تواند آنطور که تمایل دارد حملات را اجرا نماید.

در طول مدت نیمه اول سال 2016 میلادی میانگین حجم حملات DDOS 986Mbps بوده که 30% نسبت به 2015 افزایش داشته است. حمله 1Gbps معمولا کافیست تا سرویس مورد نظر را offline کند.

به نقل از Arbor networks انگلستان، فرانسه و ایالات متحده آمریکا اهداف اصلی این حمله بوده اند.

آمار جمع آوری شده توسط برنامه اطلس ATLAS) Arbor networks)، با همکاری بیش از 300 سرویس دهنده که ترافیک عمومی داده ای را به اشتراک گذاشته اند بوده است.

Darren Anstee رئیس بخش امنیت Arbor networks می گوید: افزایش حجم و تعداد حملات به این معنی است که شرکت ها باید به فکر hybrid DDoS protection باشند.

با وجود رشد بسیار زیاد حملات، 80% کل حملات زیر 1Gbps و 90% زیر یک ساعت انجام شده اند هرچند حملاتی با پهنای باند بالا در سرویس های Cloud اثر مخرب کمتری خواهد داشت .

منبع

درباره نویسنده

محمد گورکانی زرندی

پاسخ دهید